På Greåker skal ingen måtte snu i døra

Er du nysgjerrig på å vite mer om oss? Kanskje du har lyst til å prøve deg i rekkene? Vi ønsker å være et korps med stor takhøyde og lav terskel for å bli med🙂 Under har vi samlet litt informasjon som vi håper kan svare litt på ting man gjerne lurer på ved et første møte med nytt korps.

Hvordan er en typisk øvelse med Greåker?

Vi øver på mandager fra kl. 19.00-22.00 på vår eget, ærverdige Musikkhus. Dirigenten leder øvelsen, og gruppeleder har ansvar for at alle i gruppa har noter. På Musikkhuset har vi notestativer som medlemmene kan bruke. Vi har pause fra kl. 20:30-20:45, og da kan medlemmene kjøpe seg både pølse, brus og kaffe – skal være lov å kose sæ litt😋

Er det bindende å prøve seg hos dere?

Neeeida😃 Du forplikter deg ikke til noe dersom du bare ønsker å stikke innom. Kanskje du bare er litt nysgjerrig, eller ønsker mer info? I så fall er du hjertelig velkommen uten at du skal føle deg «bundet» fra første møte. Du tar med andre ord liten til ingen risiko ved å sende beskjed/ta en telefon/møte opp på Musikkhuset😉

Hvordan er Greåker organisert?

Korpsets øverste organ er styret. I tillegg har vi ulike komiteer og verv som har hvert sitt ansvarsområde for korpsvirksomheten. Kontaktpersonene mellom de ulike instrumentgruppene og styret/dirigent er gruppelederne. Dette er personer som har som oppgave å holde dialog mellom ledelse/dirigent og medlemmene i den respektive gruppa. Gruppelederne har også ansvar for at nye medlemmer ønskes velkommen og får den informasjonen de trenger. De har også et ansvar for å påse at gruppens medlemmer har tilgang på noter som blir brukt. Dersom du er ny i korpset skal du fort få presentert hvem som er din gruppeleder.

For å ha oversikt over øvelsesdager og konsertperioder, har vi terminliste som en oversikt over det aktuelle halvåret. Vi benytter oss også av appen Spond, som gjør det enkelt å melde om oppmøte/fravær på øvelser, konserter og aktiviteter. Denne er kjekk å ha, ettersom det i perioder kan bli organisert andre type øvelser (seksjon, gruppe, kammer osv.), og ekstraøvelser/seminarer. For å lese mer om hva vi gjør i løpet av et år, klikk her🙂

Hvordan ser korpssesongen til Greåker ut?

For å få en oversikt over sesongens aktiviteter og konserter, sjekk gjerne korpskalenderen vår! Her kan du også se et grovt utkast av hvordan korpsåret med Greåker er.

Hvordan begynner jeg?

Det er mange måter å begynne hos oss på, og ingen måte er feil. Du kan sende oss en mail (greakermk@gmail.com), sende melding via Messenger/Facebook-siden vår, si hallo på Instagram, sende en melding eller ringe til vår leder Heidi (tlf. 92 24 32 44), ta tak i oss på en konsert, eller møte opp på en øvelse.. for å nevne noen muligheter. Vi skal ikke være vanskelige å få tak i, og alle veier skal føre til Rom🙂 Klikk her for å komme til «Kontakt»-siden.

Bli med inn i min verden!

Geir Holm (dirigent)
NM janitsjar 2019, Trondheim.